Wstecz

Reserved

71%

Analiza procesu zakupowego

Badanie przeprowadzone przez Twisto.pl

1. strona główna i nawigacja

Strona główna i nawigacja
TAK NIE
Strona główna ładuje się szybko.
Strona główna szybko i przejrzyście informuje użytkownika o jej przeznaczeniu i ofercie.
Strona jest przejrzysta i nie sprawia wrażenia przeładowanej treścią i elementami.
Logo/nazwa serwisu jest odpowiednio wyeksponowany/a w górnej części serwisu.
Logo/nazwa serwisu jest klikalne/a i prowadzi na stronę główną.
Menu strony zostało zoptymalizowane do używania na urządzeniach mobilnych (użytkownik nie jest zmuszany do ciaglego przewijania ekranu i przechodzenia ze strony na stronę).
Etykiety nawigacji głównej / menu są krótkie i treściwe.
Koszyk i logowanie znajdują się w przewidywalnym miejscu.

2. wyszukiwanie produktów i strona produktu

Wyszukiwarka
TAK NIE
Wyszukiwarka znajduje się w górnej części strony lub w nawigacji aplikacji.
Wyszukiwarka wyświetla podpowiedzi.
Podstrona wyników wyszukiwania wyraźnie informuje, jaka fraza była wyszukiwana.
Podstrona wyników wyszukiwania wyraźnie informuje o liczbie rezultatów wyszukiwania.
Istnieje możliwość filtrowania wyników wyszukiwarki.
Gdy brakuje wyników wyszukiwania strona/aplikacja podpowiada użytkownikowi co może zrobić.
Kategorie
TAK NIE
Nazwy kategorii są zrozumiałe i jednoznaczne.
Układ kategorii jest logiczny i intuicyjny (np. dla niej, dla niego, dla dziecka).
Każda kategoria zawiera co najmniej kilka produktów albo mniejsze podkategorie.
Istnieje możliwość filtrowania na stronie kategorii.
W ramach funkcjonalności filtrowania istnieje możliwość wyboru kilku kryteriów z jednej grupy.
W ramach funkcjonalności filtrowania, po wyborze kilku kryteriów, istnieje możliwość ich pojedynczego usuwania.
W ramach funkcjonalności filtrowania, po wyborze więcej niż 3 kryteriów, istnieje możliwość usunięcia wszystkich filtrów jednym tapnięciem.
Istnieje możliwość sortowania wyników na podstawie standardowych kryteriów (np. cena, nazwa, popularność)
Serwis zawiera okruszki chleba, wskazujące na zagłębienie w serwisie.
Dłuższe listy elementów są podzielone (np. z zastosowaniem paginacji lub przycisku "załaduj więcej").
Z poziomu kategorii można dodać produkt do koszyka.
Strona produktowa
TAK NIE
Strona produktowa ładuje się szybko.
Pojedyncza strona produktowa koncentruje się wyłącznie na jednym produkcie i informacjach z nim związanych.
Strona produktowa zawiera wszystkie niezbędne informacje o produkcie (w zależności od specyfiki produktu: cenę, materiał, wykonanie, zastosowanie, sposób użycia, rodzaj produkcji, przeznaczenie, wymiary, itp.)
Strona produktowa zawiera zdjęcia i / lub filmy produktu.
Strona zawiera co najmniej jedno zdjęcie w dużej rozdzielczości, które użytkownik może powiększyć.
Co najmniej jedno zdjęcie produktu pozwala ocenić wielkość / rozmiary produktu.
Strona produktowa zawiera oceny i opinie użytkowników (np. recenzja z podpisem użytkownika).
Jeżeli specyfika produktu na to pozwala, użytkownik ma możliwość zmiany koloru, wielkości, rozmiaru produktu itp. na stronie produktowej.
Zawiera w widocznym miejscu duży, czytelny przycisk call-to-action (np. kup teraz, zamów, dodaj do koszyka, etc.).
Strona produktowa pokazuje dostępność produktu i / lub stan magazynu.
Strona produktowa pozwala zapisać produkt na „liście życzeń” bez konieczności rejestracji na stronie.

3. rejestracja, logowanie i wprowadzanie danych

4. proces koszykowy

5. zwroty, kontakt i pomoc

6. wymagania ogólne

7. aplikacja (jeśli dotyczy)