Koszyk roku

Raport Koszyk Roku 2019

Czego dowiesz się z raportu?

  • Co zrobić aby zakupy w Twoim sklepie były bardziej intuicyjne
  • Jakie błędy procesu zakupowego powinieneś wyeliminować
  • Jak proces zakupowy organizują najlepsze sklepy internetowe
  • W jaki sposób możesz zdobyć przewagę konkurencyjną
  • Jak wygląda cross-selling, który nie denerwuje klientów
  • Czy wsparcie pozakupowe może pomóc zwiększyć lojalność kupujących
Pobierz raport

Partnerzy główni

Partnerzy

Shape Shape

Patroni medialni

Kto był najlepszy?

Oto 10 sklepów, które uzyskały najwięcej punktów.

1. cyfrowe.pl 70%
2. wittchen.com 67%
3. sport-shop.pl 66%
4. 4f.com.pl 66%
5. militaria.pl 65%
6. eobuwie.com.pl 63%
7. komputronik.pl 62%
8. diversesystem.com 61%
9. neonet.pl 61%
10. ezebra.pl 61%

Najlepsze sklepy w kategorii MOBILE

1. wittchen.com 67%
2. neonet.pl 61%
3. supersklep.pl 60%
4. ezebra.pl 61%
5. wojas.pl 50%
6. diversesystem.com 61%
7. e-zikoapteka.pl 56%
8. sport-shop.pl 66%
9. castorama.pl 52%
10. cyfrowe.pl 70%

Najlepsze sklepy w kategorii DESKTOP

1. cyfrowe.pl 70%
2. militaria.pl 65%
3. 4f.com.pl 66%
4. sport-shop.pl 66%
5. komputronik.pl 62%
6. eobuwie.com.pl 63%
7. wittchen.com 67%
8. morele.net 56%
9. zalando.pl 56%
10. gandalf.com.pl 61%

Sprawdziliśmy 100 największych e-commerców.
Zobacz, jak wypadł Twój sklep i jego konkurenci.

Wnioski z badania

Sklepy, które zapewniają swoim klientom przemyślane i intuicyjne doświadczenie zakupowe zyskują znaczną przewagę konkurencyjną. Wnioski zebrane w raporcie Koszyk Roku 2019 pomogą Ci sprawdzić, czy Twój sklep jest spełnia oczekiwania klientów.

Przykładowe wnioski

Składanie zamówienia

Tylko 33 proc. e-sklepów udostępnia funkcję autoryzacji logowania za pośrednictwem kont w popularnych serwisach społecznościowych. Jedynie 14% e-sklepów oferuje funkcję autouzupełniania danych, w której np. po wprowadzeniu kodu pocztowego, miasto pojawia się automatycznie. To funkcjonalności, których oczekują klienci.

Płatności

Już 61 proc. sklepów internetowych wdrożyło płatności GooglePay lub Apple Pay. Jedna czwarta e-commerców w Polsce oferuje klientom coraz bardziej popularne płatności odroczone, które stanowią alternatywę dla płatności za pobraniem. Sprawdź czy Twój sklep zapewnia odpowiedni wybór metod płatności.

Wybór sposobu dostawy

Wykorzystaj geolokalizację, żeby przyspieszyć i ułatwić użytkownikowi znalezienie punktu odbioru. Tylko 18% sklepów używa tej funkcji i prosi o dostęp do lokalizacji na etapie wyboru metody dostawy.

Podsumowanie zamówienia

W wielu sklepach klient otrzymuje podsumowanie zamówienia dopiero po dokonaniu płatności, bardzo często jako wiadomość wysłaną na adres mailowy. Tylko 38% sklepów umożliwia, preferowaną przez klientów, edycję zamówienia z poziomu podsumowania.

Zwroty

Informacja o liczbie dni na zwrot może pozytywnie wpłynąć na finalną decyzję o zakupie, szczególnie w chwili zawahania. Na karcie produktu taką informację wykorzystuje tylko 36% sklepów, a w koszyku 42%. Wykorzystaj ją i zdobądź przewagę konkurencyjną.

iPhone in hand

Metodologia

Koszyk Roku to badanie i ranking najbardziej przyjaznych sklepów internetowych w Polsce. Spośród wszystkich e-commerców wyłoniliśmy listę 100 najczęściej odwiedzanych, a następnie sprawdziliśmy, które z nich najlepiej odpowiadają na oczekiwania klientów.

iPhone in hand
    01  —  

    W rankingu wzięły udział sklepy, które:

    • prowadzą sprzedaż produktów fizycznych na polskim rynku,
    • mają największą liczbę odwiedzin wg Similar Web, Semstorm i ShopRank,
    • nie umożliwiają sprzedaży bezpośredniej zewnętrznym sprzedawcom (marketplace).
    02  —  

    Jak prowadziliśmy badanie?

    Aby przygotować ranking, nasi eksperci wcielili się w klientów i wykonali przejście poznawcze po wersji desktopowej i mobilnej każdego ze 100 e-sklepów, oceniając je na podstawie ponad 200 kryteriów (w tym ponad 100 kryteriów dotyczących wyłącznie mobile).

    03  —  

    Co ocenialiśmy?

    Naszej ocenie poddaliśmy ścieżkę, którą przechodzi klient sklepu, od momentu wejścia na kartę wybranego produktu, przez zakładanie konta, wybór metody dostawy i płatności, po podsumowanie zamówienia i finalizację zakupu.


    Dodatkowo zbadaliśmy też też politykę pozakupową polskich sklepów. W tym celu nasi eksperci dokonali zwrotu zakupu w 50 największych sklepach.

Shape Shape
Shape