Raport Koszyk Roku 2022
Czego dowiesz się z raportu?
- Co składa się na najlepsze doświadczenia zakupowe w m-commerce
- Jakie narzędzia wykorzystują e-sklepy, aby poprawić proces zakupowy
- Jak skutecznie prezentować ofertę i ułatwić kompletowanie koszyka
- Czy opcja „Kup bez rejestracji” wpływa na wyniki sprzedażowe
- W jaki sposób można uprościć proces rejestracji
- Ile procent audytowanych sklepów oferuje płatność kartą
- Jak zmniejszyć obawy klienta przed zakupem
Partnerzy główni
Patroni medialni
Kto był najlepszy?
Oto 10 sklepów, które uzyskały najwięcej punktów.
. | Sklep Martes | 88% | ||
. | BRW | 87% | ||
. | Media Expert | 85% | ||
. | Answear | 84% | ||
. | Castorama | 84% | ||
. | Tchibo | 84% | ||
. | 50style | 83% | ||
. | SFD | 83% | ||
. | Media Markt | 83% | ||
. | Sizeer | 83% |
Sprawdziliśmy 100 największych e-commerców. Sprawdź, na których pozycjach uplasowały się sklepy z Twojej branży!
Wnioski z badania
Sklepy, które zapewniają swoim klientom przemyślane i intuicyjne rozwiązania ułatwiające proces zakupowy, zyskują znaczną przewagę konkurencyjną. Wnioski zebrane w raporcie Koszyk Roku 2022 ułatwią Ci sprawdzenie, czy korzystasz już ze wszystkich dobrych praktyk, aby spełnić oczekiwania klientów.
Przykładowe wnioski
Metodologia
Koszyk Roku to badanie i ranking najbardziej przyjaznych sklepów internetowych w Polsce. W badaniu skupiliśmy się na m-commerce, czyli mobilnym procesie zakupowym. Zbadaliśmy 100 największych polskich e-commerców. Oceniliśmy m.in. łatwość rejestracji, wygodę procesu zakupowego i interfejsu mobilnego. W tym roku sprawdziliśmy również, w jaki sposób wdrożenie możliwości odroczenia płatności przekłada się na wyniki osiągane przez sklep.
Co badaliśmy?
Nasi eksperci usability przeprowadzili dokładny audyt 100 sklepów, symulując typowe akcje wykonywane przez przeciętnych klientów. W tym roku skupiliśmy się na wersji mobilnej stron internetowych, nie braliśmy pod uwagę aplikacji mobilnych czy PWA.
Jak prowadziliśmy badanie?
Do badania wykorzystano około 100 heurystyk. Dla każdej z heurystyk sklepy otrzymywały ocenę „prawda”, „fałsz” lub „nie dotyczy”. Zdobyte punkty posłużyły do wyliczenia oceny końcowej dla poszczególnych sklepów, która zadecydowała o kolejności w rankingu.
Co ocenialiśmy?
Naszej ocenie poddaliśmy ścieżkę, którą przechodzi klient - od momentu wejścia na kartę wybranego produktu, przez zakładanie konta, wybór metody płatności, po podsumowanie zamówienia. Dodatkowo monitorowaliśmy pojawiające się trendy, np. współdzielony koszyk.